Over ons
Docentennetwerk T³ Nederland
T³ Nederland (Teachers Teaching with Technology) is een groep docenten wiskunde en exacte vakken. Zij ontwikkelen lesmateriaal en nieuwe didactische werkvormen in combinatie met technologie. T³ Nederland wordt ondersteund door Texas Instruments en al haar partners.
T³ Nederland:
- geeft trainingen – door docenten voor docenten – over het inzetten van technologie in de klas.
- ontwikkelt gratis lesmaterialen die leerlingen motiveren tot onderzoekend leren.
- maakt instructievideo’s over het gebruik van TI technologie en de voorbereiding op examens.
- is onderdeel van T³ Europe www.t3europe.eu, een netwerk dat al meer dan 25 jaar actief is in 12 Europese landen.
Educatieve technologie consultants
Frank van den Berg werkt meer dan 20 jaar in het voortgezet onderwijs. Frank gebruikt technologie als krachtig middel voor zijn lessen in de bovenbouw in combinatie met adaptieve methodes in een digitale leeromgeving. 'Meten is weten' in combinatie met 'durf te experimenteren'. Hij is voorstander van onderwijsvernieuwing op velerlei wiskundig gebied: wiskundeonderwijs op maat gesneden voor de leerlingen van de 21e eeuw. Frank is educatieve technologie consultant voor Texas Instruments.
Ludovic Wallaart gaf 20 jaar wiskunde aan verschillende scholen, van vmbo basis tot vwo, van klas 1 tot en met 6, tweetalig, regulier en vrijeschool. Met nieuwe vormen van lesgeven probeert hij met name de zwakkere en de minder gemotiveerde leerlingen te activeren en ondersteunen. Sinds maart 2022 is Ludovic educatieve technologie consultant voor Texas Instruments. Hij helpt bij het ontwikkelen van inspirerende manieren om technologie in te zetten en adviseert over de uitdagingen van de toekomst.
Docenten T³ Nederland netwerk
Cathy Baars is natuurkundedocent aan het Martinuscollege te Grootebroek. In 2013 is zij tweede geworden bij de verkiezing Natuurkunde docent van het jaar. Met name haar doordachte lesopbouw werd geroemd. Voor T³ heeft zij lesgegeven in Saoedi Arabië en Jordanië. Daarnaast heeft zij workshops verzorgd in Nederland en Amerika. Zij is tevens onderzoekscoördinator op haar school.
Peter Vaandrager is wiskundedocent aan CSG Liudger te Drachten. Hij is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Hij is namens CSG Liudger coördinator van het Erasmus+-project STEAM for all. Een internationaal project met scholen uit Finland, IJsland, Portugal en Turkije. Net als op scholen zijn we daar ook op zoek hoe we de vakken van STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) kunnen combineren. Hij daagt tijdens dit project op zijn eigen school –en ook op andere scholen– leerlingen en docenten uit om te programmeren in Python met de modules Turtle, Rover en Microbit BBC op de TI-84 plus of de TI-Nspire™ CX II.
Bert Wikkerink doceerde wiskunde aan CSG Liudger. Hij is reeds jaren betrokken bij wiskunde projecten rond Derive en TI InterActive! ™. Vanaf 2008 gebruikt hij de TI-Nspire™ technologie in de klas. Hij vindt het een uitdaging om instrumenten te bouwen om kegelsnedes te tekenen. Daarna modelleert hij de werking van de instrumenten in een dynamische meetkunde omgeving.